NEWS PHONIC

レニー・クラヴィッツ、マルーン5などのエンジニア、ケビン・グレンディングへのインタビュー
(Engineer Kevin Glendinning for Lenny Kravitz, Justin Timberlake, Maroon 5, and others)

若干30歳ながら、レニー・クラヴィッツジャスティン・ティンバーレイク、マルーン5などのクライアントを持つモニター・エンジニアのケビン・グレンディングは、年に一度マイケルに聴覚の検査をしてもらっている。「あと20年はこの仕事をしたい。そのためには耳を良い状態に保っておかなくてはいけない。マイケルは音楽業界では最高の聴覚学者であり、友達だと思っている。」2X−Sを使用している。「私はセンサフォニクスの大ファンだ。音が驚くほど正確で着け心地がいい。他社のも試したけど、センサフォニクスのが一番だね。」

 



Kevin Glendinning checks his ears at the door!

Freelance monitor engineer Kevin Glendinning stopped by Sensaphonics HQ recently. At 30 years old, Kevin has already logged ten years on the road, with a roster of heavy hitters as clients. We had a brief chat:

 

 

 

Q: What brings you here today, Kevin?

Time for a before I hit the road. I like to get my ears checked once a year, both visibly and audibly. I’d like to be mixing for another 20 years at least, so it’s important to keep my hearing in good shape. I go to Michael (Santucci) because he’s the best audiologist in the music business, because I trust him and consider him a friend.

 

 

Q: Where do you go from here?

It’s a crazy schedule. I start with some one-offs – a charity event in Paris with Lenny Kravitz, followed by Justin Timberlake’s annual Shriners event in Las Vegas, where I’ll do monitors for several bands. After that, I’ll be working with Maroon 5 on a college tour.

 

Q: What’s your relationship with Sensaphonics?

I’m a big fan of the company. I use the 2X-S as my reference monitors. The sound is amazingly accurate, they are the most physically comfortable and they are durable. I’ve used everything out there – headphones, earphones, nearfields – and Sensaphonics hits it right on the mark.

 

It’s also one of those products that gets the fewest complaints from road guys. We can’t afford to trust equipment that isn’t reliable. The Sensaphonics stuff is so durable, it rarely breaks. I’ve had very few service calls ever, and any time I’ve needed anything on the road, it’s never a day early, never a day late – always on the mark. And that’s really important when you’re on the road. The support is always there.

 

 

Q: Why do you call the your reference monitor?

When I have an artist with a mix of different earphones, wedges, etc., across 14 different stage positions, I know that if I get a happening mix with my 2X-S, it’s going to sound good no matter what the artist is using. They’re that accurate. I use mine everywhere – when I’m mixing, at the gym, in airplanes, you name it. They haven’t failed me yet

 

 

. Q: How do you deal with volume issues on an artist level?

It varies; it’s relationship-dependent. I try to make them aware. When I hand them their bodypack, I tell them, this is the level I advise. But once I hand it off, it’s literally in their hands and they are free to dial it up. So my role is to advise – I can’t handcuff them. I’ve had a few conversations like that and if they shrug their shoulders and look the other way, well then so be it. So I see my role as making recommendations.

 

 

Q: Have you looked at the dB Check in-ear sound level analyzer?

I just checked it out and it looks like a great tool. To be able to show the artist their actual level and what it means for exposure times is amazing. One thing I learned from Michael is, just because your ears aren’ t ringing doesn’t mean you’re hearing is protected. The dB Check is a great idea and a real tribute to Sensaphonics’ innovation and creativity. That’s why I love you guys.

 

 

 

 


ケビン・グレンディニングが耳のチェックに来ました!

フリーランスのモニター技師のケビン・グレンディニングが最近センサフォニクスの本社に立ち寄りました。30歳にして、ケビンはすでに10年間も著名なアーティストをクライアントとして、現場で働いています。私たちは少しインタビューしました。

 

Q:今日はどうしてここに来ましたか、ケビン?

出発する前に耳のチェックをしなきゃと思ってね。視覚的にも聴覚的にも年に一度は耳の検査をしてもらいたいんだ。少なくとも後20年はミキシングをしたいから、聴覚を良い状態にしておくことが大事なんだ。マイケル(サントゥッチ)は音楽業界でナンバーワンの聴覚学者だし、信頼していて友人だと思っているから、時々会いにくるよ。

 

Q:これからどんな予定ですか?

大変なスケジュールだよ。レニー・クラヴィッツとパリでチャリティー・イベントをしたり、その後ラスベガスで行われるジャスティン・ティンバーレイクの年に一度のシュリナー・イベントで複数のバンドのモニタリングをしたり、いくつかの一回限りのショーを始めるよ。それが終わったら、マローン5とカレッジ・ツアーをするよ。

 

Q:あなたとセンサフォニクスとの関係はどのようなものですか?

俺はセンサフォニクスの大ファンだよ。2X-Sを基準のモニターとして使っているよ。音質が素晴らしく正確で、付け心地も抜群で耐久性もある。市場に出回っているものは全部使ってきた-ヘッドホン、イヤホン、その他-それでセンサフォニクスは一番良かった。

 

それからこれらの商品は現場で働く人間からの不満がほとんどないよ。俺たちは信頼できない機器を使うことはできない。センサフォニクスの商品はとても耐久性があるから、滅多に故障しない。今までに数回しかサービスを受けるために電話したことがないけど、現場で何か必要な時はいつでも、決して一日早くもないし遅くもない、的確な対応をしてくれる。サポートがいつも受けられるんだ。

 

 

Q:なぜそれをあなたの基準とするモニターとしているのですか。異なるイヤホンやウェッジや他のものを使っているアーティストと14の異なるステージの立ち位置に渡って仕事をする時、自分の2X-Sでミキシングをすると、そのアーティストが何を使っていたとしても良い音になるんだ。それほど正確なんだ。自分のはいつでも使っているよ。ミキシングをするときも、ジムでも、飛行機でも、どこでも。がっかりさせられたことは未だにないよ。

 

Q:アーティストの聴く音量についてはどのように対処していますか。

様々だよ。関係性によるね。気づいてもらおうとしているよ。彼らにボディーパックを渡す時、これが俺がアドバイスする音量だって言うよ。でも、手渡してしまった後は、文字通りそれは彼らの手の中にあることになり、音量を上げることも自由だよ。だから、俺の役割はアドバイスをすること。彼らに手錠をかけることはできないからね。何度かそういう話をしたこともあるけど、もし彼らが肩をすくめてみせてそっぽを向いたら、まあ、仕方ないね。だから俺の役割は推奨することだと思っているよ。

 

Q: dBチェックをご覧になりましたか。

ちょうど調べてみたところだけど、素晴らしい道具のようだね。アーティストに彼らの実際の音量を見せることができて、それが露出時間にとってどういう意味があるのか見せることができるのは素晴らしいよ。マイケルから学んだことは、耳鳴りがしないからといって聴覚が守られているという訳ではないということ。dBチェックは素晴らしいアイデアで、センサフォニクスの開発力と創造力の本当の証だね。だから君たちのことが大好きなんだよ。

 

 

 

 

 


 

合わせて読みたい関連記事

Comments are closed.